sobota, 10 października 2009

Niemiecki pojemnik na garłacz - replika


Z uwagi na nietypowy kształt zawsze mnie intrygował. Widziałem kilka oryginałów. Kilka lat miałem przyjemność zobaczyć replikę wykonaną przez jednego z kolegów.
Minęło trochę czasu i niespodziewanie inny znajomy udostępnił mi wymiary.
Po jakimś czasie wykonałem pierwszy próbny pojemnik. Przy okazji odkryłem, iż podczas wykonywania pojemnika należy zwrócić uwagę na wykonanie pewnego detalu, który w wielu replikach wykonuje się błędnie. Dokonałem poprawek i pierwszy, wykonany zgodnie z pierwowzorem pojemnik był gotowy.
Od tego czasu powstało jeszcze kilka. Niżej zdjęcia kliku z nich.






Pojemniki były wykonywane w kilku wersjach. Początkowo produkowano pojemniki całe zszywane bez taśmy nośnej jedynie z D-ringami pozwalającymi na zaczepienie paska. Następnie wprowadzono integralne taśmy nośne, na stałe przyszyte do pojemnika w miejscu gdzie wcześniej przyszywano D-ringi. W celu przyspieszenia produkcji niektóre z pojemników z integralną taśma nośną wykarawano ze skóry w taki sposób by wyeliminować przednie szwy pojemnika. Takie egzemplarze maja wyraźnie inny kształt niż te, które zostały zszyte.